2. oktober 2016

Månedens Bokanbefaling (september)

I september leste jeg disse bøkene:




I kronologisk rekkefølge:

The Drawing of the Three (The Dark Tower, #2) - Stephen King
The Woman in Cabin 10 - Ruth Ware
Syndenes forlatelse - John Hart
Den 13. engelen - Sylvelin Vatle
Trump: The Art of the Deal - Donald J. Trump with Tony Schwartz
Kjærlighetens tango - Carolina De Robertis
Arven (Night School, #2) - C.J. Daugherty
Helter Skelter: The True Story of the Manson Murders - Vincent Bugliosi with Curt Gentry


Månedene snegler seg av gårde. Synes at august og september har gått fryktelig tregt, samt de andre månedene. Føles ut som om tiden har stoppet opp for godt, bare for å håne meg. Det føles i hvert fall slik ut. Vurderer å kjøpe meg dart, bare for å ha noe å gjøre. For å lese fra morgen til kveld er virkelig ikke så idyllisk som man tror. Jeg liker å lese altså, men når man ikke har så mye annet å gjøre, så går man jo lei av bøker også en gang i blant. Det er en dans som heter slow fox. Livet minner litt om slow fox for ting går alt annet enn fort:)

Selv om jeg blir lei av bøker av og til, ble det lest noen i september også. Og jeg må lese som f**** de siste månedene som er igjen, hvis jeg skal klare å lese 100 bøker for det har jeg ikke klart siden 2014, da jeg leste 102 bøker. Ikke all verdens det heller. I følge Goodreadsprofilen min ligger jeg etter med to bøker til å nå 100 bøker i året målet.

I september leste jeg bare åtte bøker, både litt mørk litteratur og noe variert. Til tross for at horror er og blir min sjanger, så prøver jeg å lese mye variert ved siden av.

Og hvilken bok likte jeg best i september?

Helter Skelter: The True Story of the Manson Murders - Vincent Bugliosi with Curt Gentry

Tittelen i seg selv er veldig kjent og har ikke tenkt å si så mye om boka før jeg har skrevet anmeldelse. Når det blir aner jeg ikke, men skal prøve å fremskynde det. Interessant dypdykk i Charles Manson og hans sekt, og man får innblikk i saken fra forskjellige perspektiver. Man får vite hvor komplisert enkelte mordsaker kan bli.

Andre bøker jeg gjerne vil anbefale i samme slengen er The Drawing of the Three (The Dark Tower, #2) av Stephen King og Trump: The Art of the Deal av Donald J. Trump with Tony Schwartz. Jeg liker The Dark Tower serien av King ennå og hvordan han blander sammen flere sjangre i samme serie. Det er en mørk og dyster serie med fascinerende karakterer. Og som sagt tidligere i et annet innlegg så ville jeg lese en bok av en av presidentkandidatene og da valgte jeg selvfølgelig Donald J. Trump fordi han er svært interessant. I The Art of the Deal forteller han om sine oppturer og nedturer i forretningslivet. Hvordan han jobber, litt om familielivet da han var gift med Ivana, og man blir litt mer kjent med ham som person.

Og vi har endelig kommet til oktober, min favorittmåned, og håper at høsten er her for fullt. Den beste årstiden. Synes oktober er måneden med mest høstatmosfære. Det er da mørketiden slår inn, det er kjøligere, regnet kommer og vinden uler. Jeg kan ikke noe for det, men jeg liker drittvær. Og må nesten le (bare nesten) av styret om finværet som var i september. Det har kanskje vært uvanlig "varmt", men det er ikke første gang det har vært sommer i september, så det er ikke noe spesielt med det.

Mer er det ikke så mye å si da det har blitt unødvendig langt allerede. Enten skriver jeg veldig langt ellers så får jeg ikke frem et eneste ord. Aldri noen mellomting:)

Selv om jeg leser mye horror og mørk litteratur året rundt, skal jeg prøve å lese ekstra av det nå i oktober siden det er selve skrekkmåneden på grunn av Halloween.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar